L'Ajuntament de Sant Pol de Mar és, des d'aquest mes de novembre, entitat de registre Idcat Certificat. D'aquesta manera, la nostra vila esdevé una de les diverses administracions públiques que són les encarregades de comprovar la veracitat de les dades introduïdes quan una persona sol·licita el certificat digital IdCat.
L'idCAT Certificat és un identificador digital que s'instal·la al vostre navegador tot garantint la vostra identitat a Internet i us permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions com, per exemple, obtenir l'informe de vida laboral de la Seguretat Social, obtenir el certificat d'antecedents penals que ofereix el Ministeri de Justícia, presentar la declaració de la Renda a l'Agència Tributària (AEAT), accedir a diferents Carpetes ciutadanes dels diferents ajuntaments i administracions públiques.
Hi ha dues formes d'obtenir l'idCAT Certificat.
- Opció 1: Introduint les dades a través del formulari i validant-les a l'Entitat de Registre. D'aquesta forma, el vostre pas per l'Entitat de Registre serà més ràpid atès que la persona que us atendrà ja tindrà totes les dades introduïdes i només les haurà de validar.
- Opció 2: Anant directament a qualsevol de les Entitats de Registre idCAT per tal que facin la càrrega de les dades i la seva validació. Aquest procés requerirà que més temps que l'Opció 1.
D'aquesta manera, el govern municipal vol oferir nous recursos a tota la ciutadania per facilitar la transició cap a la tramitació electrònica i estalviar els desplaçaments presencials per realitzar els tràmits municipals. En aquest sentit, en els propers mesos s'aniran introduïnt al web municipal tràmits que es podran realitzar per internet.