Oberta la votació popular per escollir el nou escut de Sant Pol de Mar

divendres, 1 Febrer, 2019
Des de l’1 de febrer, tothom qui estigui empadronat a la vila podrà seleccionar la seva opció preferida omplint un formulari habilitat a la pàgina web consistorial.
 
El passat 29 d’octubre, l’Ajuntament de Sant Pol de Mar va aprovar en sessió plenària iniciar l’expedient per a l’oficialització de l’escut municipal. Actualment, l’escut que s’utilitza no compleix amb els criteris de la normativa heràldica i calia adaptar-lo. Per aquest motiu es va sol·licitar a la Generalitat de Catalunya un informe (el podeu consultar a peu de pàgina) per determinar com hauria de ser l’escut oficial de Sant Pol de Mar.
 
L’estudi, realitzat pel conseller heràldic assessor d’Heràldica i Genealogia de Catalunya, Armand de Fluvià, recorda que els elements de l’escut han de fonamentar-se en fets històrics, accidents geogràfics característiques pròpies i distintives de l’ens local o en el seu nom. Tanmateix, el disseny hauria de ser el més senzill possible i que incorporés les figures imprescindibles.  Així doncs, l’informe conclou que hi ha quatre possibilitats correctes que compleixen amb la normativa, com podreu veure en aquest enllaç: www.santpol.cat/escut. Els quatre escuts compartirien elements comuns, como ara els atributs característics del patró de Sant Pol, l’espasa i el bordó de pelegrí de Sant Jaume. L’únic element, entre d’altres detalls, que canviarien en les quatre opcions proposades és el color de fons.
 
Procediment de votació

Durant l’aprovació en ple d’aquesta iniciativa, també es va tenir en compte que la l’elecció de l’escut es faria mitjançant votació popular. Per poder participar en aquest procés participatiu, només cal que entreu en el link abans facilitat entre l’1 i el 28 de febrer i fer la vostra selecció. Podran participar en la votació totes les persones empadronades a Sant Pol de Mar que en el moment de realitzar la votació hagin complert els 16 anys. En els propers dies, rebreu al vostre domicili un díptic amb tota la informació corresponent per facilitar-vos la votació.

La votació es realitzarà complimentant les dades sol·licitades (nom i cognoms, NIF, data de naixement i adreça d’empadronament) i escollint una de les opcions d’escut proposades en l’informe de la Generalitat de Catalunya. Per tal de comprovar la correcció de les dades, la validació de la votació es realitzarà per part de la funcionària responsable del padró municipal un cop s’hagi tancat el període de votació. En cas que s’hagi realitzat més d’una votació es comptabilitzarà únicament la darrera que s’hagi realitzat.

L’escut que hagi obtingut major número de vots es proposarà al Ple Municipal per a la seva aprovació.

Comparteix aquesta pàgina: