L'Ajuntament de Sant Pol de Mar vol seguir incorporant la perspectiva de gènere a l'àmbit educatiu. Si bé en els darrers anys ja s'han realitzat activitats i tallers als centres educatius del municipi en aquesta línia que contribueixen a l'objectiu d'estendre els valors d'equitat i prevenir el masclisme entre els infants i joves, es tracta d'accions que tenen una repercussió molt puntual.
És per això que des de la Regidoria d'Equitat s'ha proposat realitzar un pla d'acció que inclogui totes les etapes educatives amb l'objectiu de construir col·lectivament una societat lliure de violències.
Es tracta d'un projecte de coeducació que consta de diverses fases. La primera d'elles passa per una sèrie de sessions de diagnosi i observació conjunta per tal de detectar les necessitats amb els centres educatius, a través de tallers amb l'alumnat, excepte a l'escola bressol, que es realitzaran amb el personal educador i amb les famílies.
Aquest mes de gener s'ha posat en marxa la primera fase amb les sessions de diagnosi a l'escola bressol.
En una segona fase es faran sessions de formació amb una metodologia participativa i horitzontal amb l'observació i la pràctica reflexiva com a eines principals. Les jornades comunitàries compliran un triple objectiu: per una banda, donar a conèixer el que s'està fent al municipi a l'àmbit de l'educació pública formal, per l'altra motivar la ciutadania a participar de les accions coeducadores al municipi de manera activa i, per últim, sensibilitzar en aquestes qüestions la ciutadania de Sant Pol de Mar.
El projecte el desenvolupa l'entitat Coeducacció, una Cooperativa de Treball Associat, sense ànim de lucre i d'iniciativa social, que treballa per a la incorporació d'una perspectiva de gènere i feminista a l'educació.