Ajuntament de Sant Pol de Mar
Pāgines web
  •  

    Inspiració i formació constant

    Des de l'escola creiem que és molt important inspirar-nos en pedagogies consolidades i de qualitat per tal de poder establir un diàleg enriquidor amb altres mirades que esdevenen ocasions estimulants de reflexió sobre la nostra pràctica diària.
     
    La recerca continua com a acompanyants d'infants i famílies en el dia a dia i l'ús d'estratègies com són l'observació sistemàtica i la documentació pedagògica, ens porta a reflexions constants que ens ajuden a fer la nostra labor amb ple sentit, basada en la pròpia experiència viscuda i sempre oberta a revisió.
     
    Des de l'any 2015-2020 hem assistit al Seminari «Moviment, espai i vida quotidiana» a la Universitat de Barcelona conduït per la professora Teresa Godall, per tal de reflexionar sobre aspectes conceptuals i organitzatius a la llar d'infants en base a referents pedagògics reconeguts internacionalment per la seva qualitat.
    Des de l'any 2016-2019 hem rebut formació i hem desenvolupat una recerca a l'escola a través de dos Convenis de Col·laboració entre la Universitat de Barcelona i l'Ajuntament de Sant Pol de Mar, coordinats ambdós per la professora Teresa Godall:

    • Un d'ells per com a Projecte d'Innovació Organitzativa que ens ha permès una revisió i millora pedagògiques dels moments de vida quotidiana a l'escola, en relació al sistema de cures: canvi de bolquers i moment d'àpats i descans, en base a una introducció dels coneixements teoricopràctics existents a partir de l'experiència organitzativa pikleriana. Aquestes millores basades en l'atenció individualitzada i en petits grups dels infants ha estat una clau organitzativa i estructural bàsica per a que l'infant continuï sent el centre de l'experiència i relació educativa.
    • I un segon conveni en relació a un Projecte de Recerca i Documentació Pedagògica de les claus interpretatives de la relació dels infants en àmbits sonors i de moviment lliure a llar d'infants (2015-2020), per a possibilitat la recerca i transformació de la relació educativa adult-infant, des d'un diàleg transdisciplinar entre música i moviment lliure.
    L'any 2018-2020 vam iniciar un projecte d'escola anomenat: «L'ecologia com a forma de pensament i de relació», amb el pedagog Dario Martone. Amb aquest projecte hem volgut indagar en les possibilitats que ofereix l'espai exterior en relació sinèrgica i permeable amb l'espai interior, tenint en compte tot el procés de transformació d'escola en el que estem immerses des de l'any 2014 i que ha modificat la nostra forma de pensament i de relació amb els infants i les seves famílies i amb els espais de la Llar.
    L'any 2021 hem iniciat la nostra participació en projecte comunitari que inclou totes les etapes educatives (llar d'Infants, escola d'educació primària i institut)i les famílies dels tres centres educatius, amb l'objectiu de construir col·lectivament una societat lliure de discriminació i violències.
    En aquest projecte hi participa la regidoria d'equitat, la d'ensenyament, els equips educatius de cadascun dels centres educatius, així com les seves famílies integrants de cada comunitat educativa. La formacióestà partint dels resultats de les diagnosis prèvies tenint en compte les necessitats i desitjos de les comunitats educatives, amb una metodologia participativa i horitzontal amb l'observació i la pràctica reflexiva com a eines principals.
    Està sentcoordinat per l'entitat Coeducacció, una Cooperativa de Treball Associat, sense Ànim de Lucre i d'Iniciativa Social que treballa per a la incorporació d'una perspectiva de gènere i feminista a l'educació de totes les edats, sensibilitzant en aquestes qüestions a la ciutadania general.

     Imatge d'infant

    Partim d'una idea d'infant competent i ple de potencialitats com a base a partir de la qual construïm la nostra escola. Aquesta imatge d'infant ens estimula constantment a pensar en una organització i acompanyament que sigui capaç d'acollir i possibilitar l'expressió d'aquesta competència i saber que la nena i el nen ja porten de forma innata. Podeu ampliar informació amb aquest vídeo que trobareu aquí.

      

    L'escola com a sistema i el valor de la quotidianitat

    A l'escola, cada interacció entre les persones i amb el context quotidià que la conforma, es dóna en un constant intercanvi de relacions complexes, perquè tota l'escola és un gran sistema de relacions simbiòtiques.
    La llar és tot un escenari de rituals, aparentment senzills, que ocorren en el dia a dia i que guarden l'essència de les persones que els desenvolupen i del seu entorn.

    Des de l'escola donem valor a la quotidianitat, el dia a dia, ens preguntem com es donen aquestes relacions, connexions, recerques..., no per buscar respostes unívoques, sinó per entrar en diàleg amb una cultura diferent a la nostra, com és la cultura de la infància.

    Dins d'aquest concepte de quotidianitat ens proposem buscar les maneres de multiplicar les oportunitats de relació i aprenentatge: a través de la preparació d'ambients acollidors amb un material que ofereixi les màximes oportunitats de recerca creativa, a través de propostes de joc i investigació en petit i gran grup..., amb una relació acurada i respectuosa vers els infants.

    Podeu veure un vídeo sobre el valor educatiu de la cura en aquest enllaç.

      

    La importància de l'estructura i de l'organització

    Espais i ambients
    Des de l'escola vetllem per crear ambients de joc, de trobades, d'experimentació... per tal que aquest ofereixi variades i riques possibilitats de relació i de investigació pels nens i les nenes. L'organització està pensada amb detall per a que la vida quotidiana dels infants pugui donar-se amb harmonia acompanyant-los en les seves necessitats tant en els moments de cura i de joc lliure.
     

    Arxiu extern   


    Rol de l'adult

    Les persones educadores acompanyem els infants, organitzem les diferents propostes dissenyades per generar situacions de recerca partint de les observacions dels interessos recollits en les observacions diàries i respectant el temps de la infància que sovint és diferent al temps de l'adult.

    Durant l'acompanyament quotidià de l'infant, documentem la seva acció i relacions, per tal de donar visibilitat de l'escolta realitzadai així poder continuar pensant noves propostes educatives.
     
    El rol de l'adult observador, conjuntament amb l'eina de la documentació pedagògica és una de les nostres formes decomunicar a les famílies com es desenvolupa la vida dels infants en un espai acurat i pensat per acollir la seva competència innata.

      

     
    Parella educativa

    Cada grup d'infants compta amb dues persones educadores amb els mateixos drets i obligacions, ambdues com a tutores del mateix grup d'infants.
    La funció d'aquesta figura no és estar juntes de forma continuada, sinó poder ampliar les opcions organitzatives per afavorir una sistema pedagògic que busca atendre als infants reduint el número de infants que estan junts simultàniament en varis moments de la jornada a la Llar.
     
    La jornada laboral de les dues persones està organitzada de manera que es garanteix que els temps de propostes en petit grup i tallers, temps de cures (temps d'higiene, de canvi de bolquers, dinar i descans) i la funció d'observació i documentació, es porta a terme per les dues persones, en base a una acurada organització pensada per acollir la individualitat de cada infant dins del seu grup de referència.
     
    Dues persones que construeixen conjuntament de manera dialogada l'experiència pedagògica diària en el seu grup d'infants i a la resta de l'escola, en base a l'observació i a la documentació pedagògica.
     
    Aquesta figura aporta la possibilitat per l'infant de tenir més d'un referent emocional dins del seu grup, permet una atenció més individualitzada i la oportunitat d'establir un diàleg compartit conjugant diferents punts de vista sobre l'expressió del nen i la nena en relació a la seva vida a la llar.
    La parella educativa aporta més complexitat a l'experiència de l'infant, i rescata a l'educador/a de treballar en solitud donant-li més possibilitat de confrontació amb altres punts de vista sobre el mateix grup d'infants i ofereix més oportunitats d'escolta.

      
     

    L'organització en petit grup

    A l'escola cerquem la manera de d'oferir diferents possibilitats de relació entre els infants del seu mateix grup estable, i entenent l'escola així com una xarxa, pensem que l'organització en petit grup de forma contemporània (petits grups fent coses diferents al mateix moment en diferents espais) aporta moltes oportunitats, com ara:
     
    - Poder aprofundir en les diferents propostes pensades per interessos comuns al petit grup d'infants.
     
    - Tenir més possibilitats de joc afavorint moments d'intercanvi afectiu, de coneixement i competències.
     
    - Poder escoltar més la diversitat dels infants: les seves diferències individuals dintre del seu gran grup de referència
     
    - Possibilitar altres espais de comunicació entre els infants i entre infants i adults.
     
    - Permet a les persones educadores que acompanyen el grup poder documentar amb més detall.

      

    Els temps de cura: moments de gran valor educatiu
    Aquesta organització en petits grups i de forma individualitzada per torns és la que estructura el temps de les cures:temps d'higiene, àpats, descans i canvi de bolquers.
     
    Garantim d'aquesta manera que cada infant disposa del temps i l'acompanyament que necessita en aquests moments educatius de gran valor per a la construcció d'una relació de confiança i seguretat amb les seves persones educadores referents.
     
    Per aquest motiu, per tal d'oferir la màxima qualitat de relació educativa de persona a persona, dins d'una institució col·lectiva, cal organitzar detalladament i rigorosament no només la figura de la parella educativa, sinó també la resta de personal del nivell.

    Podeu veure un vídeo sobre l'organització en petits grups anant aquí.

      
      

    El valor de l'escolta i la recerca educativa constant

    A la Llar ens interessa escoltar i recollir els processos de l'infant mentre juga i investiga, tenint-lo en compte sempre en relació amb els seus companyes/es, materials, espais i persones educadores que l'acompanyen. Per fer-ho, observem l'infant a través de la pràctica de la documentació pedagògica, com a eina de recerca docent per tal de poder recollir què interessa a l'infant, què necessita, i així adequar i repensar constantment les propostes que li oferim, l'organització, l'adequació dels espais i la qualitat en la relació adult-infant.

    Sempre, finalment, per fer visible i comunicar les relacions de l'infant dins vida de la Llar a les seves famílies i per extensió al poble i als vilatans, contribuint d'aquesta manera a fer visibles les seves intel·ligències.

      
      

     Projectes d'innovació i recerca

    Projecte de recerca: «Paisatges Sonors. Diàlegs entre infància i so»

    Des de l'any 2014 i fins al 2021, a través d'aquest projecte hem investigat les diferents i genuïnes formes d'escolta i creació de gestos sonors de la primera infància.
    No pretenem ensenyar música als infants, sinó aprendre com a persones educadores a interpretar i comprendre les formes complexes que tenen els infants d'experimentar l'entorn sonor que els envolta.
     
    Al febrer de l'any 2018 es va realitzar una exposició de la recerca dins d'aquest projecte de col·laboració entre dues escoles: l'Escola Infantil Municipal PrintzearenHarresiHaurEskola de Pamplona i la nostra Llar.
    L'exposició «Paisatges Sonors» es va presentar al Museu de Pintura de Sant Pol de Mar i en col·laboració amb els dos ajuntaments d'ambdues escoles.

    Podreu trobar més informació clicant el següent link.

      
     

    Projecte de recerca: «Claus interpretatives de la relació dels infants en àmbits sonors i de moviment lliure. La sala d'Audició»
     
    Sorgit del projecte «Paisatges Sonors» (2014-2021), del diàleg transdisciplinar amb la cultura infantil en el que hi van col·laborar persones de diferents àmbits culturals: un artista plàstic, un biòleg molecular, un poeta, un antropòleg, un compositor musical,  una etnomusicològa, una cuinera i un ballarí, aquest nou projecte de recerca neix l'any 2016 per a poder indagar la relació que té l'audició en l'infant en el seu cos, com a experiència física, corporal i dinàmica.
     
    El so és vibració, moviment. Tot allò que es mou té so. Per tant, som vibració i som so. So i moviment estan relacionats intrínsecament.
     
    No ens interessa portar a terme una forma de didàctica i no pretenem ensenyar música o dansa als infants, sinó continuar formant-nos per saber interpretar i comprendre les formes complexes que tenen els infants d'experimentar ja no només l'entorn sonor, sinó observant simultàniament la seva relació amb el llenguatge del cos. Ambdós llenguatges: «sonoritat» i «moviment» necessaris en el desenvolupament integral infantil.
     
    Les imatges i processos documentats dels infants observats de forma sistemàtica per l'equip educatiu i l'experiència de transformació de la relació educativa que està comportant aquest projecte de recerca, és un material documental que posem en comú en reunions internes i amb les famílies, per compartir què observem i com podem acompanyar millor als infants en base a aquestes observacions. Per tant, aquest és un projecte que transforma l'escola sencera.
     

    L'espai de «Sala d'Audició»
    Aquest espai permet que l'infant pugui expressar-se de formes diferents i amb llibertat.
    És un espai ampli i diàfan (sense objectes proposats per l'adult), dedicat a l'escolta conscient, amb un equip de so d'alta fidelitat.
    Un espai que resta a porta oberta i que permet els infants «abandonar-se» a sentir les vibracions de músiques i silencis que «recorren el cos» des de la llibertat i autonomia de moviment.
    Ens permet aprofundir en les possibilitats expressives del llenguatge sonor i corporal pel bon desenvolupament de forma especial i única de dues de les tres àrees curriculars marcades a les orientacions del Departament d'Educació respecte al primer cicle d'educació infantil (0-3 anys): 

    • Àrea de descoberta d'un mateix i dels altres
    • Àrea de comunicació i llenguatges

    Podreu trobar més informació clicant el següent enllaç

      

    A nivell d'aprofundiment del rol de l'adult acompanyant, es tracta d'un projecte que ens permet analitzar de forma extraordinària aspectes imprescindibles per la qualitat pedagògica del nostre acompanyament respecte al bon desenvolupament dels infants en les àrees esmentades. Als educadors/es ens aporta coneixement i eines per professionalitzar cada vegada més el nostre acompanyament durant tota la jornada a l'escola.
     
    Podreu trobar més informació clicant el següent enllaç.
     
     

    Relació amb les famílies

    Els infants i les seves famílies són els grans pilars de l'escola.

    Tota la vida de la llar s'organitza al voltant de la nena i el nen i cercant les maneres de comunicar a llurs famílies la complexitat de la quotidianitat i les relacions.

    Pensem que partir d'una imatge d'infant competent, fa que visquem la gran competència també de la seva família. Per tant, generem organitzativa, estructural i espacialment espais per a les famílies, per tal que sentin que pertanyen a la llar, a la comunitat, de manera real i en el dia a dia.

    Aquesta visió repercuteix directament en la nostra pròpia imatge com a professional competent que ha d'estar a l'alçada d'un infant que demana ésser escoltat i valorat i també saber acompanyar a la seva família que per a nosaltres és la primera educadora, la qual que ha de tenir un lloc clar i valuós al nostre projecte. 

    La presència de les famílies amb llibertat
    En el curs 2014-2015 i amb l'objectiu de mantenir permanentment el compromís de la innovació educativa i aprofundiment pedagògic, vàrem donar un pas molt important per caminar cap a aquest concepte de comunitat educativa.
     

    Així doncs, el nostre projecte educatiu de centre és un espai completament obert a les famílies, sense restricció horària per acompanyar els seus fills/es, sobretot i especialment durant el primer període d'entrada i acollida al centre.

    Teniu més informació sobre la relació de la llar d'infants amb les famílies en aquest enllaç.

     

    El procés de familiarització

    Pensant en el major benefici i respecte pels infants i les famílies, vàrem decidir que el sempre conegut com a «període d'adaptació» era necessari considerar-lo com a «procés de familiarització», entenent que aquest canvi de denominació no és només una qüestió lingüística sinó filosòfica i conceptual, de canvi de visió profunda respecte a com hauria de ser l'entrada de les famílies i els infants a la llar per tal de respectar al màxim els seus processos i necessitats individuals.

    Així doncs, cada família pot acompanyar al seu fill/a el temps que desitgi, decidint amb llibertat el moment en què estan ambdós preparats per la primera separació. És una aposta pel respecte a la persona com a subjecte que té dret a decidir un moment tant important com aquest de la separació i inici de la identitat de la nena i el nen com a individu independent i autònom a la llar d'infants.

    Volem dotar així de potestat a les famílies, en són part bàsica i imprescindible de la comunitat educativa i han de poder sentir-se part integrada i capacitada de decisió dins d'aquesta experiència com a part activa que viu també el procés.
     
    La valoració d'aquesta iniciativa està sent molt positiva per part de totes les persones vinculades: tant famílies, com equip educatiu, i pels propis infants, principals beneficiats, a través dels que hem observat una vivència molt més positiva en comparació a anys anteriors, sobretot respecte al moment d'entrada a la llar a l'inici de curs.
     

    No hi ha la obligatorietat d'acompanyar als infants per part d'un familiar, llevat dels 3 primers dies que el centre estableix com a mínim de forma obligatòria i que es poden planificar les famílies amb antelació.Un cop el familiar ja no disposi de temps per continuar acompanyant els infants, som nosaltres les persones educadores referents qui els acompanyarem los durant la seva jornada.

     
    Cada família té la possibilitat de viure aquest procés d'inici d'escolarització del seu infant al seu ritme, podent acompanyant-lo tant a la seva estança de referència, com al pati de referència o porxo i jardí.Durant els primers dies d'ús del servei complementari de menjador, també podrà acompanyar al seu infant en aquest temps per ajudar-lo a la seva vinculació des de l'experiència de fer l'àpat a l'escola.
    El nostre centre educatiu, amb la seva identitat de «Llar oberta» ofereix un temps i una organització pensada per afavorir que cada família pugui viure aquest procés amb llibertat i de forma ajustada a la seva disponibilitat i necessitats. Per aquest motiu, la relació educativa entre les famílies i el personal del centre serà molt propera i coordinada des de l'inici en què es sol·licita la matriculació de l'infant. Volem ajudar a construir mica en mica una forta relació de confiança que garantirà finalment que aquest procés sigui viscut amb la màxima naturalitat i benestar, tant per part de l'infant com de la seva família.
     
    Volem continuar aprofundint en aquesta línia, ja que pensem que és una aposta molt important a considerar pel seu alt valor ètic i pedagògic.

      

    La comunitat educativa

    Entenent la llar com a comunitat educativa, volem que la col·lectivitat de persones (tant dintre a l'escola, com fora al poble) donin identitat al nostre centre, se sentin reconeguts/des, escoltats/des i puguin aportar les seves idees, construint tots junts/es l'escola que desitgem en base a la idea d'infància capaç que hem esmentat i en base a l'escolta de la cultura infantil.

    El recolzament institucional i polític és bàsic per fer possible el desenvolupament d'aquesta proposta. Comptem amb aquest recolzament des de la regidoria d'ensenyament de Sant Pol de Mar, amb el compromís institucional de cercar la màxima qualitat educativa per l'únic centre al poble d'atenció a la petita infància.
     
    Tots/es som conscients que a través de l'educació es constitueix la història de les relacions entre les persones amb l'entorn i amb si mateixos, i hem d'actuar conscient i seriosament per tal que des del present es pugui contemplar la diversitat i la potencialitat dels infants en la seva lliure expressió, ja que desconeixem el futur i hem d'imaginar-lo obrint totes les possibilitats.

    Les famílies i els diferents professionals que estem implicats, no volem reproduir un model escolar basat fonamentalment en les activitats col·lectives o un joc lliure que a vegades te més d'esbarjo que de context o ambient d'aprenentatge.
     
    És tota la comunitat educativa que volem vetllar per fer que el nostre centre sigui una escola integral on l'educació social, com emocional, cognitiva i expressiva de l'etapa de l'educació infantil sigui garantida dins la quotidianitat.

    Sentir-nos dins d'un marc institucional públic és una excel·lent oportunitat per tenir en compte que és tota la comunitat que vetlla pel benestar i per la qualitat d'una etapa educativa on s'estableixen patrons essencials de construcció de la identitat de la persona.

    Horaris de la llar

    La Llar és oberta de 8 a 17h amb diferents possibilitats d'organització de la jornada per a cada infant, en funció dels serveis complementaris que s'utilitzin.
    Oferim un horari d'entrada i sortida flexible dins de les hores màximes d'obertura i tancament, sempre acordat amb les persones educadores vetllant pel benestar del grup d'infants. 
    Aquesta obertura i flexibilitat permet la possibilitat que pugueu participar més de la vida del centre acompanyant als vostres fills i filles, tenint en compte que la nostra oferta educativa és d'escola bressol i no un espai familiar.
     
    Un cop es valori per part del personal educador en comunicació prèvia amb la família que l'infant comença a vincular-se a la realitat de l'escola de forma segura,  el familiar podrà gradualment marxar oferint un espai i temps autònom d'aprenentatges i interaccions a l'infant.
    Horaris generals d'entrada i sortida:
     
    Entrada a partir de les 8:30 i tancament a les 12h màxim*
    Entrada a partir de les 14h i fins les 16h màxim*
     
    Per tant, en general, l'entrada al centre serà partir de les 8:00 i fins a les 16h màxim*
    *Els horaris d'entrada i sortida són totalment flexibles dins de les franges esmentades. No obstant, es prega respectar l'hora de sortida màxima.
    La llar d'infants tanca a les a les 12h, a les 16h i a les 17h. Per raons de seguretat i respecte per l'organització i el treball de l'equip educatiu no es pot quedar cap família a l'interior de les estances o espais comuns de la Llar després d'aquestes hores indicades.
     
    Horaris dels serveis complementaris:
     
    Horari del servei d'acollida del matí: De 8h a 8:30
     
    Horaris del servei de menjador: d'11:30 a 14h. 
    *Horaris de permanència a la tarda: de 16h a 17h (Consultar preu a l'apartat de quotes per la resta).
    *El caràcter esporàdic del servei complementari d'acollida de 8.00 h a 8.30 h, i de permanència de 16 h a 17 h, no es podrà oferir per raons organitzatives de l'equip educatiu. Per qualsevol dubte, us podeu dirigir a la direcció o a la part d'administrativa del centre, on us informaran dels serveis disponibles.

    Per a més informació, adreceu-vos al telèfon de contacte 937601072 o al mail de contacte: elpidelsoldat@santpol.cat
     

    Servei de menjador.

    Aquest curs 2022-2023, el servei de càtering el presta l'empresa Va de Lleure.

    Forma part del projecte de menjador el valor de l'acompanyament per part de les persones educadores de referència: són els/les mateixes educadors/es els/les qui acompanyaran als infants en el moment de dinar, descans i durant tota la jornada.
     
     
    El tastet 
    La nostra proposta pels tastets de matí i de tarda són fruites ecològiques variades amb la quantitat que l'infant desitgi.
    «La fruita ens aporta hidrats de carboni (la gran majoria assimilables de manera directa, ja que són glucosa i levulosa), aigua fisiològica entre un 80% i un 90%), sals minerals i moltes vitamines (sobretot la C), cel·lulosa (que afavoreix el trànsit intestinal) i àcids orgànics»
     
    Tant la fruita ecològica, com el pa amb oli o mantega, està inclòs dins de la quota mensual.

     

    Quotes de la llar d'infants

    La quota mensual bàsica de la Llar d'Infants inclou:
    • Fruita, pa amb oli o mantega, tot certificat de producció ecològica. 
    • Atenció dels educadores/es organitzats/des en parella educativa. Ampliant les possibilitats organitzatives i pedagògiques, permetent una atenció més individualitzada en els moments de cura personal, dinar, observació i acompanyament del joc en petit grup.
    • Un projecte educatiu basant en la investigació-accióper a indagar els llenguatges i intel·ligències de la primera infància de 0 a 3 anys a través de l'observació de la infància de forma individual i grupal.
    • Documentació pedagògica de manera digital completament oberta a la consulta constant de la família, la qual serà actualitzada mensualment, en base a les observacions recollides de forma sistemàtica per part de la parella educativa i narrades per a donar visibilitat als processos de relació, comunicació i d'aprenentatge de cada infant de manera individual i en grup.

    Hi ha diferents quotes en funció dels serveis complementaris que se'n utilitzin de manera fixa o esporàdica.
     
     

    No s'ofereix cap servei: ni d'acollida matinal, servei de menjador o permanència amb personal extern a la llar d'infants. És sempre el mateix equip d'educadors/es qui acompanya els infants en qualsevol moment de la jornada. Creiem que aquesta organització és d'un alt valor pedagògic i humà.

     
    Les quotes de la Llar d'Infants Municipal «Pi del Soldat» venen regulades per l'ordenança fiscal número 25.

    El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya va aprovar la gratuïtat de l’escolarització dels infants d’I2 a les llars d’infants públiques per tal de garantir l’equitat entre tots els infants. Aquesta mesura afecta a la matrícula escolar (pagament únic de 105€) i a la quota d’escolarització mensual (pagament mensual de 165€) que pels alumnes de I2 a partir del setembre de 2022 han passat a ser de 0€.

    Cal que tingueu en compte que sobre aquells serveis complementaris a l’escolarització que es presten a la llar d’infants (acollida, menjador i permanència) se seguirà aplicant la taxa municipal del servei.

    La quantia de la taxa es determinarà aplicant les tarifes següents:

     

    Matrícula i assegurança per curs o fracció de curs 105 €
    Mensualitat (11) cadascuna165 €
    Servei d'acollida de 8h a 8.30h 3€/dia; topall 20 €/mes
    Servei de menjador de 12h a 14h sense demanar menú (lactants)3€/dia
    Servei de menjador de 12h a 14h amb  menú8€/dia
    Servei de permanència de 16h a 17h (**)5€/dia; topall 35€/mes
    Jornada intensiva de 8h a 16h amb tots els serveis complementaris màxim 290€/mes
    * els infants que facin ús del servei d'acollida i menjador o només menjador, aniran sumant cada dia a la mensualitat l'import diari del servei que estan fent ús. Al final del mes, si l'import supera els 290€, s'aplicarà aquest topall de pagament; en cas que no, es cobrarà l'import real.
    ** aquest servei resta condicionat al «Pla d'Actuació» del proper curs 2022-2023 de la Generalitat de Catalunya.
    Aquesta és la taxa actual que oferim de referència, no obstant, volem informar-vos que estem treballant per tal de poder aplicar a partir del curs 2021-2022 una tarifació social que beneficiï a les famílies usuàries de la Llar d'Infants.  Les taxes resultants aplicaran bonificacions a partir del nivell de renta i les càrregues familiars, però en cap cas seran superiors a les taxes actuals. Per tant, heu de considerar aquestes taxes com l'import màxim que es pagarà pel servei.

    En situacions d'escassa capacitat econòmica, les tarifes contingudes en el punt anterior podran ser subvencionades pels Serveis Socials de l'Ajuntament.
    A efectes d'obtenir aquesta reducció, s'haurà de presentar la corresponent sol·licitud, adjuntant còpia de l'última declaració d'IRPF, en el Departament de Serveis Socials. Aquest Servei informarà sobre la procedència d'aplicar el benefici sol·licitat.

     
    En situacions d'absoluta impossibilitat econòmica per a satisfer les tarifes anteriors, es prestaran els serveis gratuïtament, previ informe de l'Àrea de Serveis Socials.

    El pagament serà d'onze mensualitats, encara que no s'assisteixi a l'escola algun dels mesos del curs (es pagarà el concepte mínim d'horari escolar, però no les despeses extres). Es pot sol·licitar la suspensió temporal del rebut mensual amb la reserva de plaça per causes de força major (malaltia molt greu o internament hospitalari i, en tot cas, per període superior al mes). En aquest cas no es tornarà a abonar la matrícula del present curs.
    Les famílies poden sol·licitar la baixa voluntària de l'infant amb renúncia a la plaça, mitjançant la signatura del document de baixa, i tindrà efectes a partir del mes següent de la data de sol·licitud.

    Les baixes del servei de la llar d'infants cal que siguin suficientment justificades, atès que és un servei públic que compta amb una previsió de finançament, en funció de les matrícules de cada curs escolar. És per aquest motiu que les quotes del mes de juny i  juliol no són optatives i es cobraran a les famílies malgrat optin per la no assistència de l'infant.

    En cas d'impagament de dues o més mensualitats, abans de procedir a donar de baixa a un alumne, es notificarà per escrit als progenitors/es o tutors, els quals disposaran d'un termini màxim de 15 dies per fer efectiu el pagament del deute a través de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.
     
    Per  a més informació, podeu contactar amb:

    Eva Pujol Boronat, Regidora d'Ensenyament
    E-mail de contacte: eva.pujol@santpol.cat
    Ariadna Sanchez Robert, directora pedagògica
    E-mail de contacte: direccio.llar@santpol.cat
    Montse Pagès, administrativa
    E-mail de contacte de la Llar: elpidelsoldat@santpol.cat
     
    Telèfon de contacte de la Llar: 93 760 10 72