Segons han explicat les mateixes víctimes de l'estafa, aquestes rebien una trucada, suposadament d'un organisme o entitat bancària, on se'ls informava d'unes compres inexistents. Pel que sembla, els estafadors disposaven de dades concretes de compres reals de les víctimes i d'aquesta manera es guanyaven la confiança dels seus interlocutors. Quan la víctima deia que no havia fet cap compra, els estafadors els hi envien un enllaç al mòbil amb la finalitat d'accedir a la seva clau d'accés o bé els hi demanen verbalment les dades de les targetes de crèdit o dèbit per, posteriorment, treure'ls diners o fer-hi càrrecs econòmics importants.
Tot i que ja fa alguns anys que el phishing existeix, aquesta estafa tant es pot fer per telèfon, com per correu electrònic, missatges de whatsapp o altres xarxes socials. Els Mossos recomanen que no s'obrin aquests tipus de correus sospitosos ni es proporcionin dades personals a qualsevol persona que truqui per telèfon. En cas de dubte sobre la veracitat de les trucades, cal que us adreceu a les vostres entitats bancàries o bé als Mossos d'Esquadra i/o a la Policia Local.