Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Pol de Mar

Regidories
Obrir/tancar menú lateral
Regidoria de Promoció Econòmica
  • Què fem

    Des de l'any 1999 la Regidoria de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar, treballa pel desenvolupament econòmic i social del nostre municipi.

    D'aleshores ençà, hem consolidat serveis de formació per aturats/es, intermediació laboral mitjançant una borsa de treball útil a empresaris i a treballadors i s'ha donat suport a nous emprenedors per a la creació d'empreses dins el poble. 

    Disposem dels següents serveis:

    • XALOC

    La Xarxa de Serveis Locals d'ocupació (XALOC), impulsada pel Servei de Mercat de Treball i integrada per la majoria d'ens locals i la Diputació de Barcelona, dóna cobertura a més del 90% dels municipis de la demarcació de Barcelona.
    L'objectiu de la Xarxa Xaloc és assessorar les persones demandants d'ocupació i les empreses que necessiten cobrir llocs de treball i intermediar entre unes i altres.
    Treballem en 4 grans àrees:

    1. Àrea d'orientació, inserció laboral i formació
    • Entrevistes
    • Assessorament individual
    • Servei intermediació oferta-demanda d'ocupació
    • Borsa de treball
    • Informació cursos formació per a persones aturades
    1. Àrea d'empresa i comerç

    Aquest servei contempla l'acollida i suport tècnic inicial a nous emprenedors i la posterior derivació a centres autoritzats pel Departament d'Empresa i coneixement de la Generalitat de Catalunya.

    • Informació sobre tràmits i permisos Municipals per a la creació d'empreses.
    • Informació sobre tràmitació d'ajuts i subvencions.
    • Centre Local de Serveis a les emprses (CLSE), adherits mitjançant conveni amb els pobles veïns: Calella, Canet de Mar, Pineda de Mar, Tordera i Sant Cebrià de Vallalta.

     Des de l'Ajuntament s'ha apostat per la dinamització com a eix clau per a la modernització del comerç, doncs el comerç fa poble i per tant cal defensar un teixit comercial dinàmic, atractiu que respongui a les necessitats dels santpolencs i santpolenques, és per això, que s'ha donat suport i col·laborat en les iniciatives i/o activitats proposades per la Unió d'Establiments i Serveis.

    1. Gestió de Plans d'ocupació

    Ja fa anys que rebem subvencions per part de la Diputació de Barcelona per a la gestió de Plans d'ocupació.
    Des de l'any 2013 han estat contractades més de 30 persones aturades i que han prestat servei en diferents departaments de l'Ajuntament de Sant Pol: Serveis Municipals, oac, governació, mediambient, turisme,…
     

    1. Organització de fires i esdeveniments gastronòmics

    Per una banda, destacar que s'han consolidat esdeveniments per atraure gent al municipi: Mostra gastronòmica, Mostra de Vins, Foodtrucks i ampliació de dies i importància de les Fires de la maduixa, Formatge, i Tardor.
     
    I per altra banda, destacar l'èxit de les Trobades de Pagesia i Proximitat, ubicades a la Plaça de l'Estació, per donar a conèixer la pagesia del nostre poble i activar l'eix comercial els dissabtes al matí, 2n i 4rt de cada mes, durant la primavera, estiu i tardor.

     

     

    Fitxa de la regidoria

    Regidora responsable: Mariona Massaguer
    Tècnica de la regidoria: Núria Fugasot
    Contacte: 93 760 04 51 - promocioeconomica@santpol.cat
    Horari d'atenció: De dilluns a divendres de 9 a 14h

Temes relacionats
 
Versió per imprimir
Pujar al principi de la pàgina