X
Pressupost Participatiu 2024
Notícies
Obrir/tancar menú lateral
El consistori inicia la regularització de les titularitats del cementiri municipal

L'ajuntament fa una crida a totes les persones que no fan efectiva la taxa de drets funeraris malgrat tenir familiars enterrats.
 
El procés per a regularitzar el padró del cementiri municipal ja ha començat. L'Ajuntament de Sant Pol està actualitzant el cens de nínxols, tombes, columbaris i panteons, una gestió que permetrà millorar-ne la gestió. Per fer-ho possible i evitar sepultures en estat d'abandó, els Serveis Tècnics municipals demanen la col·laboració ciutadana per fer efectiva la taxa anual de manteniment i conservació del cementiri municipal, actualitzant així el registre de sepultures.
 
L'any 2013, la Junta Parroquial del cementiri de Sant Pol va traspassar totes les dades registrades al consistori santpolenc, qui ho gestiona des d'aleshores.  Així doncs, el que  fa el consistori són unes concessions que tenen un termini de durada determinat i s'atorguen a una persona, no a una família. En cas de voler continuar amb la concessió, correspon als hereus  el dret de reclamació per allargar el dret funerari.
 
El període màxim de concessió d'ús d'un nínxol és per un període de 35 anys. En cas de superar el termini màxim de concessió, sense renovar, l'Ajuntament pot recuperar-ne l'ús per concedir-lo a un nou propietari. Amb aquesta actualització del cens es podran renovar moltes de les concessions existents i localitzar els propietaris dels nínxols en estat d'abandó. Si encara no rebeu aquesta taxa de manteniment del cementiri municipal, podeu posar-vos en contacte amb els Serveis Tècnics municipals, trucant al telèfon: 93 760 04 51 (opció 6) o bé al correu electrònic: cementiri@santpol.cat
Temes relacionats
Publicació 27.09.2018
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
Pujar al principi de la pàgina