JxCat
ESPORTS
1. Què ha passat amb el Pavelló? Quant de temps estarà tancat? S’ha comunicat a les diferents entitats que en fan ús?
URBANISME/MOBILITAT
2. S'ha comunicat que el proper 9 de maig s'iniciaran les obres del Tint? Allà hi ha 40 places d’aparcament. Com es té previst gestionar aquesta falta de pàrquing en una zona tan cèntrica del poble? I la mobilitat d’aquest àrea? No es va tenir en compte quan es van fer les obres del Torrent Arrosser per els inconvenients que es van ocasionar als veïns, i enllaçar una obra amb l'altra?
3. Amb l'obra de la Sènia, provisionalment s'han eliminat totes les places d'aparcament perquè , de forma provisional, no s'ha obert el pàrquing de sorra fins l'acabament de les obres?
4. Els propietaris del Mas del Torrent de l'Arrosser van demanar de poder-se connectar a la nova claveguera que s'ha fet, ells estan funcionant amb fosa sèptica i aquest era el moment per poder-se connectar. Doncs segons em diuen tenen el projecte per poder-ho fer. Quin problema hi ha que no s'hagi aprofitat la ocasió i no haver-ho de fer més endavant, amb la problemàtica que això comporta: de mobilitat, tornar a rebentar el ferm i més car per als propietaris del Mas.
MEDI AMBIENT
5. On hi havia la zona tancada d’escombraries a Carrasco i Formiguera ara s’hi pot aparcar: quan es té previst pintar el ferm per regularitzar la zona d’aparcaments
6. Es té previst arreglar el desastre insalubre als contenidors de Carrasco Formiguera? El volum de residus d’aquesta Setmana Santa és un preludi del que passarà aquest estiu. És una vergonya la pila d’escombraries que s’hi arriba a acumular, impossibilitant el pas per l’única vorera del carrer.
7. Vostès l'any passat van encarregar un Estudi de Seguretat, RRHH i Salubritat que als santpolencs ens ha costat 90.000€, de moment la ciutadania no en veiem cap resultat positiu en cap d'aquests tres àmbits. Quan pensen implementar-los?
8. A la finca del c/Santa Clara 3 estan pagant dos rebuts d'escombraries, un com a negoci i un altre com Habitatge: perquè a l'hora d'anar a la Deixalleria portant deixalles domèstiques s'els està aplicant només el tipus de negoci, cobrant un impost a un particular quan el que està fent és un ús particular?
MANTENIMENT/JARDINERIA
9. Les jardineres del C/ Nou , fa molts mesos que estan en un Estat lamentable. S'hi pensa posar Remei?
MOBILITAT
10. Comptant que a l’Av. Dr. Furest hi ha una zona de vianants, cal que la Policia passi amb el cotxe a dos quarts d’una del migdia d’un diumenge? A aquella hora és ple de gent passejant o asseguts a les terrasses, no creuen que podrien passar-hi a peu, aplicant així una mica de la policia de proximitat que tots volem i reduir les emissions de CO2?
11. Actualment a Sant Pol no existeix un model de policia clar i definit per a la nostra població. Hi ha força dies a on a la Comissaria només hi ha un agent de guàrdia , i tant pot ser entre setmana com en festius. Encara no tenen clar, tant l'Equip de Govern com la Prefectura de quin tipus de policia mereixem els santpolencs? Creuen que tenim la Seguretat garantida? Perquè hi ha tant poca disponibilitat entre els agents locals?
SERVEIS
12. La CUP d’Arenys de Munt va demanar taules i cadires per un esdeveniment a la seva població. Actualment l’Ajuntament cedeix material a partits polítics de fora de Sant Pol?
INTERVENCIÓ
13. Encara no hem rebut el llistat de factures emeses i pagades del Sant Pol Doc. Aquest punt és francament important, ja que ha suposat la dimissió d’una regidora del Govern, i les volem veure.
ALCALDIA /RRHH
14.Des de Junts hem d'insistir novament en el punt de RRHH al detectar que contínuament hi han queixes i reclamacions dels treballadors al no rebre les nòmines amb el salari com els hi correspon. Fins i tot el sindicat de Policia SIP-FEPOL ha posat de manifest el descontent generalitzat entre el cos de policia local, queixes per la nul·la empatia, assertivitat i falta d'atenció per part de RRHH. Això fa que temes que podrien tenir una ràpida solució s'enquistin i esdevinguin problemes estructurals que s'han de resoldre per via judicial amb contenciosos administratius. Això no és bo per cap de les parts, a banda que costen uns diners que es poden estalviar. Reiterem la nostra disconformitat en que aquest departament estigui gestionat i dirigit per una auxiliar administrativa que està fent les feines de Tècnica en RRHH i cobrant una gratificació de 800€ mensuals per fer una feina que no està qualificada. És inaudit que una auxiliar administrativa laboral estigui ocupant un lloc de treball de funcionari pel qual s'ha de tenir formació universitària i haver passat un concurs públic. Ja fa més de 2 anys que els treballadors estan perjudicats amb aquesta situació. Alcalde posi ordre a RRHH.
15. La plaça d'administrativa de promoció interna que està aprovada de treure i que s'ha de convocar, se’ns va dir que tot el personal de la casa que és auxiliar s'hi podria presentar. Demanem que el temari serà genèric com la de la resta de places que anteriorment es van convocar, del contrari estareu fent una discriminació al personal que no treballa en aquest departament. Per quan està previst treure el concurs intern?
16. Agraïm que ens hagueu enviat les actes de la Comissió de Govern ja que des de setembre no n’havíem rebut cap més. Avui hem rebut les d'octubre i novembre, aquesta era una de les preguntes al ple, anem molt endarrerits reben la informació.
17. També tenim pendent de rebre resposta de saber què han costat tots els judicis amb els treballadors, fa uns quants plens que ho vam demanar
PREC JUNTS CATALUNYA SANT POL
El passat dia 7/4 a les 9 del matí vam demanar fer un canvi de reserva de la Sala Ainaud de Lasarte per un acte del nostre grup polític pel proper 6 de maig. Fent-ho com ho fem sempre pels canals habituals, primer amb una trucada per confirmar si la sala estava lliure i tot seguit a les 9:12 vam enviar el corresponent correu electrònic a la reserva d’espais de Ca l’Arturo.
Aquesta reserva se’ns va confirmar el mateix dia 7 a les 9:20 h.. No obstant, uns dies després ens trobem que se’ns comunica, primer telefònicament per la persona que ho gestiona, que aquesta reserva, ja confirmada, ja no és vàlida perquè l’Ajuntament hi ha de fer un acte. Vagi per davant que entenem, com no podria ser d’una altre manera, que l’Ajuntament ha de disposar dels seus espais de manera preferent. El prec que demanem al Govern és més sensibilitat amb les entitats i col·lectius que volem organitzar esdeveniments al municipi. És evident que en aquest cas no hi n’hi ha hagut, no sé si per part de tot el Govern o només per alguns membres però en tot cas el nostre deure és demanar-ho al conjunt. Des de JUNTS organitzem un acte amb un diputat al Parlament que com us podeu imaginar la gestió de les agendes no és senzilla i, un cop confirmat l’espai i essent l’Ajuntament coneixedor del nostre acte, se’ns expulsa i que ens busquem la vida perquè aquell dia (casualment o no) es farà la sessió del pressupost participatiu...... vaja. Hem de creure que la programació del nostre grup/partit funciona millor que la d’algunes àrees de l’Ajuntament? Hem de creure que alguns ja els va bé aquesta coincidència? Mireu, fa tot just un mes en aquesta mateixa sala una membre del Govern, concretament la Sra. Llari, celebrava el fet que haguéssim mantingut reunions i converses amb membres de la oposició fora del Ple. Un fet que per nosaltres hauria de ser normal i que mai hem negat, però que en tot cas compartíem i compartim la reflexió que ens vas fer, Isabel. Però sembla ser que això només va durar uns dies o que no és compartit per la resta de companys i companyes. De debò que tant costava al regidor aixecar el telèfon i fer-me un truc per explicar la situació? Com a portaveu vaig haver de saber-ho per la persona que ho gestiona i que va dir-me que el regidor em trucaria, cosa que no va fer, però si que va trucar al nostre representant al Consell de la Vila i que no s'encarrega dels actes ? Tanta por li faig? De que ens serveix tenir reconeixements, medalles, diplomes, premis, pins... a la transparència i el bon govern si els màxims responsables son incapaços de parlar i comunicar-se amb companys de l’oposició fora dels òrgans establerts? Des de el nostre Grup Municipal de Junts X Catalunya també vam posar en coneixement la nostra queixa a l'alcalde , al regidor de l'àrea i a l'espai de reserves de quina validesa té la reserva d'un espai, quan de cop i volta un regidor o regidora tela pot treure? Aquesta burocratització de les relacions humanes, de la participació política, de l’empatia, de la sensibilitat... és tot el contrari del que fa tot just un mes celebràvem en aquesta mateixa sala. Són dos models diferents de fer política, per això uns governeu i altres estem a la oposició, però en tot cas creiem que l’empatia i la sensibilitat pels companys polítics hi ha de ser, almenys creiem que és el denominador comú del que espera la gent de nosaltres.
RESPOSTES
1.- La Sra. Eva Pujol, regidora de l’àrea d’Esports, respon que, en principi, s’ha avisat a tots els usuaris del pavelló: institut, equips, etc. El que cal fer es reparar els desperfectes i, ara per ara, no hi ha dates, el més aviat possible.
Intervé el Sr. Alcalde i diu que la revisió del sostre fals s’està fent. Previsiblement s’acabarà entre demà i dilluns. Aleshores només faltarà la xarxa nova que s’ha hagut de comprar, perquè també estava malmesa i , en el moment que arribi, ja es podrà instal·lar i llavors ja es podrà fer servir el Poliesportiu. La revisió per part dels nostres SSTT està previst que s’acabi entre demà i dilluns i després ja només quedarà instal·lar la xarxa nova.
9.- Respon la pregunta el Sr. Albert Font, regidor de Serveis Municipals, dient que volien posar pilones i treure les jardineres però no han trobat res que satisfaci el que realment necessitem que és evitar que aparquin els cotxes per aquest motiu, adequaran les jardineres per passar aquest estiu.
13.-Respecte la documentació del Sant Pol.doc, expressa que no té constància que s’hagi demanat a Intervenció. No ho té pendent de fer. Segurament ho té Cultura per entregar-vos-ho.
12.- Respecte a si es deixen materials per entitats que no son del poble, respon el regidor de Serveis Municipals que, es deixen a entitats que son del poble. A altres municipis, sí que es deixen; a entitats d’altres municipis, no.
Pren la paraula el regidor de Governació i de Participació, Sr. David Hernández, i, en primer lloc, respon al prec:
Aquí hi ha una càmera que grava el ple però això no és un plató de TV. El míting i discurset que heu fet de victimisme, això no és el Congrés ni el Parlament de Catalunya, és un ple municipal de Sant Pol de Mar on es parla de coses serioses, si pot ser, i tot això que heu dit no és veritat ni us hem expulsat ni hi ha maltractament, barrejant les entitats i els col·lectius del poble. És un malentès, i jo mateix vaig trucar a l’Andreu i li vaig explicar. L’Andreu també és un regidor d’aquí Sant Pol, del vostre grup polític ni és més ni menys que cap de vosaltres quatre, i jo vaig trucar a l’Andreu perquè el divendres dia 8 d’abril vam estar junts al Consell de la Vila que és quan es va decidir el dia de la presentació del Pressupost Participatiu. Jo el dimecres 6 i que s’expliqui aquí, perquè la gent de Sant Pol ja em va dir “la Lili preguntarà això que ho sàpigues”, Però quan jo explico el que ha passat diuen això no ho han explicat. Doncs anem a explicar les coses. El dimecres 6 d’abril vaig a Ca l’Arturo i pregunto quins dies està disponible Ca l’Arturo durant les següents setmanes? I em diuen aquest divendres, aquest dissabte, aquest divendres, aquest dissabte.... aquestes hores. Dic vale, jo agafo això i el divendres et confirmo quin dia i hora reservo, perquè estic pendent del Consell de la Vila que decideixi un dia. I el Consell de la Vila després de dos dies es decideix, i el mateix divendres jo informo a la Ca l’Arturo quin dia i quin lloc reservo. Entremig vosaltres dijous vau fer una reserva i se us va dir que si. Aquí ha hagut un malentès perquè no s’ha passat la informació de Ca l’Arturo cap a mi ni de jo cap a ells ni de vosaltres cap a mi ni de vosaltres cap a ells. Ha sigut un malentès, tot el rotllo que heu fotut de victimisme que us expulsem, això de debò que qualsevol persona ho entén, i ja està, no hi ha cap problema. Fins aquí l’aclariment del prec.
Perquè de debò que jo vaig trucar a l’Andreu i li vaig explicar aquí hi ha un problema, em sap molt de greu, això el dilluns al mati, no ho puc canviar perquè la persona que venia a fer la presentació s’havia reservat aquell dia i no s’ho podia canviar . I em va saber molt de greu.
Per tant res del to que heu utilitzat, perquè això no es cap míting de campanya.
Replica la Sra. Garrido que això no és cap míting de campanya electoral i em sap greu que contestis d’aquesta manera. El més lògic es que tu haguessis tancat els dies que estava lliure la sala. Si jo truco per telèfon i demano si està lliure la sala i em diuen que sí, i ho fem pels canals que correspon. Jo no sé qui té més importància si el que ha de venir a fer una xerrada o un diputat al Parlament de Catalunya. La realitat es que qui es va equivocar vas ser tu perquè no vas tancar aquelles dates. Amb Òmnium ens vam entendre de seguida. Tu vas fer prevaldre, a més el correu electrònic així ho diu, que l’ajuntament té preferència i quan nosaltres teníem ja conveniada una cosa, se’ns treu. Nosaltres ja teníem tancada la data. No fem campanya, ni victimisme, ni fem res de res. Aquesta tertúlia es farà, en un altre espai de Sant Pol, i ja està
El Sr. Hernández respon que quan ell pregunta quins dies està lliure ja entén que fa la pre reserva. Que la persona no ho va entendre així, d'acord, la culpa és meva. Però és un malentès. Sí, és un míting de campanya perquè ni us hem expulsat, barreges entitats i col·lectius com si féssim el mateix. No, no és això, no vulgueu enganyar a la gent. És un malentès, sí, una cagada, sí. Que s'ha de millorar el procediment, sí. Ja està, fins aquí. Totes les floritures que heu dit no és veritat. Jo no tinc una actitud de menyspreu cap a grups polítics. Vaig trucar a l'Andreu, ho vaig explicar, em vaig disculpar. Per tant ja n'hi ha prou de campanya que encara queda un any.
Per últim, pren la paraula el regidor de Cultura, Sr. Bernat Ferrer i diu que pren nota del prec, entén que hi va haver un malentès i manifesta que creu que hi ha una qüestió de fons i és que s’està utilitzant una forma de reserva d’espais que és antic, antiquat i poc eficient i que dóna lloc a aquests ensurts. Després de l’estiu espera tenir un nou sistema de repartiment d’espais i que els hi farà arribar.
Pel que fa a les factures de Sant Pol.doc, el Sr. Ferrer diu que s’està posant al dia.
La Sra. Garrido diu que amb el que s’ha dit, veu que no s’ha entès res del que ha llegit i prega que no torni a passar i que tothom sigui responsable dels seus errors.
El Sr. David Hernández manifesta que intentaran que no torni a passar.
A continuació, el Sr. Hernàndez continua responent les respostes de les seves àrees.
10.- Sí, seria millor que la Policia anés caminant per la Punta. Sobre el model de seguretat, diu que li agrada perquè per fi fem política de seguretat. Quan vam assumir la Regidoria de Seguretat era per fer un impuls a la política de la Policia de Proximitat i a la convivència del nostre poble. Vam sol·licitar el projecte de proximitat d’aleshores per revisar-lo i millorar-lo, i no n’hi havia cap d’estratègia de proximitat per la Policia Local. Vam haver d’aprovar un Pla Director d’Actuació per la Policia de Proximitat i Comunitària, que està penjat a la pagina web, aprovat el desembre del 2020. És un pla director que marca la filosofia de la policia de proximitat i comunitària i el seu desplegament durant els propers anys. Canviar el model tradicional de control per un model modern de proximitat costa; son molts anys d’implementació. Es un pla director que hauria de ser molt més extens, hem fet el que hem pogut. I per tenir un bon model policial també cal posar les coses en ordre, també van demanar el reglament d’armes, que era obligatori tenir-lo i tampoc no n’hi havia cap. I es va haver de fer. Vam voler rebaixar el quadre de sancions i no es va poder fer perquè el quadre de multes aprovat encara anava en pessetes. Des de l’any 2000 no es tocava el quadre de multes. I la feina que volíem fer no la podíem fer perquè no teníem els instruments adequats. També vam demanar el pla de seguretat que s’havia d’haver aprovat des del 2013 i no ho estava. També es va haver de fer i assumir aquesta tasca que es la que guiarà l’estratègia policial durant els propers anys.
Anem amb retard i hem hagut de fer tot el que no es va fer en 8 anys. Perquè hi ha torns que només hi ha una persona?, doncs perquè els agents també tenen dret a fer vacances; també estant de baixa, etc. Les hores extres son voluntàries, i governi qui governi també hi ha torns d’una persona. T’agraeixo la pregunta perquè t’explicaré què vam valorar a la última Junta de Seguretat.
El delictes a Sant Pol han disminuït. Les dades indiquen un descens dels delictes a Sant Pol l’any 2021 respecte el 2019: Com a exemples, les infraccions penals disminueixen un 13%, passant de 377 a 328, els delictes contra el patrimoni disminueixen un 17,3%, passant de 323 a 267, mentre els delictes contra les persones han augmentat un 27% i han passat a ser de 22 a 28; i els delictes contra la seguretat viària han disminuit un 10% passant de 20 a 18. En les infraccions penals contra el patrimoni s’han observat algunes variacions: Els delictes de robatoris amb força disminueixen un 35,3%: 139 robatoris al 2019 i 90 al 2021, la majoria a interiors de vehicles, que passen de 71 a 65. En aquesta tipologia de robatoris, la gran disminució ve donada pels robatoris als domicilis (de 59 a 14). Els robatoris amb violència i/o intimidació disminueixen d’11 al 2019 a 4 al 2021. Les detencions passen de 27 al 2019 a 26 al 2021. La Policia local va dur a terme un 62% d’aquestes. Un percentatge superior a la mitjana de l’àrea bàsica policial d’Arenys de Mar que és d’un 42%.
Manifesta que explica les dades perquè es vegi que la Policia fa molta feina i molt bona, i que hi ha un model policial a desplegar, cosa que mai havia passat a Sant Pol de Mar..
Replica la Sra. Garrido que li està dient que han baixat els delictes, però com que no hi ha policia, no es pot observar. Els delictes a habitatges, potser és gràcies a la gent que s’ha posat alarmes, perquè si truques a la nit a la policia no poden venir perquè només hi ha un agent. I el vandalisme, potser cal preguntar a qui li han rebentat els vidres del cotxe. La sensació de la gent de Sant Pol és que no tenim policia. Em sembla molt bé tota aquesta documentació i reglamentació i projectes, però si no hi ha policia per aplicar-ho, malament anem.
Rebat el Sr. Hernández que sembla que quan les coses van bé no és gràcies als treballadors municipals sinó gràcies a les persones que s’han posat alarmes. Denotes partidisme i penso que fas un flac favor als agents de policia, que son uns professionals. D’agents n’hi ha, i superem la mitjana a tot Catalunya.
La Sra. Garrido respon que de tanta policia no n’hi ha. El descontentament dels agents el coneix. No he dit que no treballen, he dit que no n’hi ha.
A continuació, intervé la Sra. Llari dient que intentarà recuperar el to empàtic que existia. L’anterior portaveu tenia un to molt més amigable i intentarà recuperar aquell to. Manifesta que intentarà respondre per blocs.
Urbanisme
1.-Obres dels Tints
En primer lloc, vol recordar que l’obra dels Tints és privada, no és pública, per tant, no podíem preveure quan s’iniciarien aquestes obres. Un cop hem sabut que la promotora privada té previst iniciar en breu les obres, hem buscat solucions i precisament demà tenim una reunió amb els representants de la Comunitat de Propietaris de la Sènia 2, perquè s’habilitarà la zona de la Sènia com aparcament, perquè malgrat esser privada l’obra, aquesta contempla la construcció d’un aparcament públic municipal, per interès públic, per interès general.
2.-Referent a l’obra del Torrent de l’Arrosser, als veïns que ja connectaven al Torrent i que s’han volgut connectar, l’ajuntament els hi ha pagat les escomeses. Aclareix que els veïns del Mas Arrosser es troben fora de la zona urbana, estan en un sòl no urbanitzable. En aquest cas, son els veïns els que han de fer arribar l’escomesa.
Medi Ambient
La falta de pintura de les places d’aparcament del c/ Carrasco i Formiguera, ja es farà tan bon punt sigui possible.
Manifesta que li preocupa més la zona de contenidors de Can Reig. Informa que en breu parlaran amb els veïns de Can Reig per decidir on ubicar una zona de contenidors completament tancada, codificada i d’únic accés pels 194 veïns de Can Reig d’entre dues propostes previstes.
Pel que fa a la gestió de la deixalleria felicita a tots els santpolencs per l’ús que en fan de la deixalleria. Hi ha incidències, clar que sí. I a tota persona que en té, d’incidències, se li diu que es dirigeixi a la regidoria per resoldre-les. Informa que aviat podran fer l’avanç de la gestió de la deixalleria i que aquesta provocarà un estalvi de més de 60.000€.
Replica la Sra. Garrido que el tema de la pintura és interessant perquè tots els cotxes han de sortir direcció cap a Calella, però hi ha cotxes aparcats per sortir en direcció contrària. Pel que respecte a l’establiment del c/ Santa Clara diu que fa un mes i mig que van fer un correu i que no han obtingut resposta.
Segueix informant la regidora de Medi Ambient, Sra. Llari, i manifesta que les inversions de millora de la deixalleria han tingut un cost de 69.000 € . D’aquests es passarà la liquidació a Sant Cebrià de Vallalta. I de 45.000 € ja s’ha obtingut una subvenció.
Cal posar en valor que la gestió municipal i directa son viables. Aprofito per felicitar al personal tècnic de Medi Ambient i de Serveis Tècnics per la gran feina feta i això demostra que quan el personal està motivat i creu en la feina que està fent, els projectes tiren endavant.
Intervé seguidament el Sr. Alcalde.
13.- Referent a les actes de la Comissió de Coordinació demana disculpes pel retard i diu que espera que la setmana vinent podrà enviar la resta de mesos que falten.
14.-Afegeix que també demana disculpes per l’endarreriment dels costos judicials, us els enviarem.
15.- El Sr. Alcalde expressa en resposta a aquesta qüestió que és lamentable el que esteu fent, per segona vegada, en una sessió plenària. El que esteu criticant i exposant públicament, es un treballador/a municipal, i aquí no és el lloc on s’ha de fer. És el segon cop. Puc acceptar que pugueu criticar-me a mi. Però que estigueu qüestionant i assenyalant la feina d’un treballador o treballadora municipal es lamentable. És lamentable i ruïn el que esteu fent amb aquest tema. Qui sou vosaltres per jutjar si es té o no empatia?. No coneixeu res. Parleu per “veus de”. No sé quin interès hi ha al darrera. En qualsevol cas, jo puc entomar i assumir les crítiques a la meva gestió, però no toleraré més un atac directe als treballadors d’aquesta casa, perquè crec que no es ni el lloc ni el moment ni la manera de fer. Ja vaig contestar la pregunta referent als possibles errors que hi podia haver amb el tema de les nòmines i vaig dir que es tractava d’una errada, tan de la gestoria com de l’àrea de Recursos Humans, perquè ningú és infalible. Ja n’hi ha prou!!!! No sé quin objectiu hi ha al darrera. Estic tip i cansat i em negaré a contestar. Crec que amb aquests dos anys i mig, gairebé tres, s’ ha demostrat amb escreix que està capacitat per poder tirar endavant el que ha tirat endavant fins ara. Prego, si us plau, que deixeu de fer escarni públic de la feina dels nostres treballadors municipals. Sembla mentida, perquè vosaltres també heu estat a aquest costat i em sembla que el que cal fer com a polítics es defensar als treballadors d’aquesta casa. Ataqueu-me a mi tant com vulgueu però no als treballadors d’aquesta casa. Deixeu en pau als treballadors, ja n’hi ha prou!!!
16.- Promoció interna: sí, s’hi podrà presentar tothom. Si el que busquem és un administratiu/iva expert/a en Recursos Humans, buscarem això. Les bases i la convocatòria d’aquesta plaça es faran amb consens i també d’acord amb la participació de la Mesa negociadora i no em marcarà l’oposició què és el que haig de fer o no. Està prevista la convocatòria pel setembre. El calendari és potestat nostra. I no s’ha fet abans perquè s’han prioritzat altres feines. Estic fart de sentir i de qüestionar la feina que es fa des de Recursos Humans, que és molta i molt bona. I es cert que hi ha una sobrecàrrega de feina, però la feina que es fa és excel·lent. I estic tip que es qüestioni la feina dels treballadors municipals.
La Sra. Montserrat Garrido replica que no s’ha dirigit contra tots el treballadors sinó que s’exposa un cas a Recursos Humans i degut a les instàncies que setmana rere setmana entren de queixes dels treballadors i és evident que cobren la nòmina però tothom vol cobrar el que li toca. No té sentit que una auxiliar administrativa, per molt bona que pugui ser, no serà mai una tècnica de recursos humans, i si hi ha tants errors això s’ha de rectificar. L’únic que demanàvem és que si tothom s’hi pot presentar, tinguessis en consideració que el temari no sigui només de recursos humans, perquè si no tots no tindran la mateixa facilitat de poder-s’hi presentar. Es tracta d’un ple de l’ajuntament on l’oposició ha de fer la seva feina i el govern entomar el que des de l’oposició es creu que no està bé.
Respon el Sr. Alcalde que als plens es discuteixen qüestions d’interès municipal i aquí esteu plantejant un tema d’interès personal, personalíssim. He demanat que el que esteu fent amb aquest cas concret no es faci amb ningú més. Ja has dit 2 vegades que és una auxiliar administrativa, que no pot fer la feina d’una tècnica, i encara que no ho sigui, està contrastat que està prou capacitada per fer-la. Això no es fiscalitzar l’actuació del govern sinó atacar a un treballador de la casa.
La Sra. Garrido respon que a nosaltres ens arriben les queixes i només faltaria que no les poguéssim formular.
Intervé el Sr. Hernández, i diu que poden fer la mateixa pregunta sense posar en boca al treballador/ora. I afegeix, critiqueu-nos políticament.
Al que la Sra. Garrido respon que si li sembla li demanarà com ha de fer les preguntes.
El Sr. Alcalde respon a la Sra. Garrido que al desembre de 2018 va tenir entrada a l’ajuntament una queixa formal, una instància del personal de la Policia Local queixant-se de que en diversos torns de la policia hi havia només un agent. I li recomana que abans de dir amb tanta vehemència que :”amb mi això no passava”, cal per la propera vegada tenir una mica més de cautela a l’hora de fer segons quines afirmacions.
JUNTS PER SANT POL
El Sr. Josep Parada, portaveu del grup municipal, manifesta en primer lloc que entén que els plens son públics. Es publiciten a les xarxes i en cap moment es diu que son públics i presencials, només es diu que es poden seguir pel youtube, i s’hauria de posar perquè si no, no ve gent. Creu que a la gent li agradaria venir.
Diu que lamenta ser reiteratiu però hi ha dos temes que no tenen solució:
1.- Pàrquing sorra de l’Hort de Can Villà: avui mateix una persona ha entrat amb la furgoneta pel costat per on s’ha de sortir. Si us plau, solucioneu-ho.
2.- Contenidors c/ Onze de Setembre: ara n’hi ha un munt de plàstic, d’envasos i estan col·locats de tal manera que dificulta poder obrir la tapa. Els de l’orgànica tampoc reuneixen condicions. No s’han afegit pedals, que era un compromís vostre, ho teníeu pressupostat, després va desaparèixer del pressupost . Ara si us plau us demano que aquestes zones siguin més decents del que son ara.
Respon la regidora de Medi Ambient, Sra. Isabel Llari, i diu que pel primer prec de l’Hort de Can Villà, per poder reordenar i dignificar la zona, a banda del problema de mobilitat, caldrà retirar els contenidors. Pensa que per tal que es pugui reordenar el trànsit i per seguretat, primer caldrà dignificar la zona. La gestió de la brossa no és fàcil. Entén que no s’ha consolidat des del 2009. Assegura que cal tenir un model o l’altre: contenidors o porta a porta. Estem despistant els veïns. Ens hem de pronunciar. L’aposta és la del porta a porta que ajuda a reduir residus. El model que estem estudiant del porta a porta a les zones de les urbanitzacions es posar àrees tancades. En el cas dels Garrofers, que és una urbanització de la trama urbana, creiem que s’hauria d’incloure en el porta a porta. I això ens ajudarà a poder dignificar zones ocupades per contenidors. La gestió de la brossa no és fàcil, és un dels temes més difícils. Entén que no s’hagi consolidat des del 2009 el porta a porta, però és que no es poden tenir els dos sistemes a l’hora: contenidors i porta a porta. Fa esment que els contenidors s’utilitzen per usuaris que no son de Sant Pol. Afirma que aquestes intervencions li agraden perquè són polítiques de residus.
Respon el Sr. Parada que ell és molt conscient del reciclatge. I afegeix que no és que sigui partidari però que si s’instaura el porta a porta ja s’hi acostumaran.
La Sra. Llari respon que referent a la queixa dels contenidors del c/ Onze de Setembre, els anirà a veure perquè no ho ha acabat d’entendre però també informa que amb l’Arca tenim un conflicte i no ens subministra els contenidors i, a part, tenim un problema amb els pedals.
Podeu recuperar la sessió plenària en aquest vídeo.