Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Pol de Mar

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
Recomanacions per a la contractació de viatges combinats
Text facilitat per l'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona

viatgesArriben les vacances d'estiu i per a gaudir-les podem escollir diferents opcions: contractar sols allotjament, transport marítim, terrestre o aeri, visites guiades, lloguer de vehicle... o també tenim l'opció de contractar, sigui de forma presencial o en línia, un viatge combinat (paquet vacacional) en el que hi ha una única empresa organitzadora responsable de tot el que estigui inclòs al contracte.

Sempre poden sorgir incidències que ens poden espatllar les vacances i, per a prevenir-les, us fem unes quantes recomanacions sobre els viatges combinats, l'opció més complerta i generalment més cara.

• Informeu-vos de les característiques i del detalls del viatge i demaneu que aquesta informació consti per escrit: els horaris, els possibles enllaços, els mitjans de transport, la categoria dels hotels, si necessitareu visat o passaport, la garantia, etc.

• Penseu-vos-ho bé abans de contractar: si anul·leu el viatge haureu d'assumir despeses que poden variar en funció de les condicions pactades.

• La publicitat és vinculant i podeu exigir-ne el compliment. Conserveu els catàlegs, els anuncis, les ofertes, etc. per si calgués reclamar.

• Informeu-vos sobre les diverses assegurances (de cancel·lació, sanitària, etc.) que inclou el viatge i sobre les que podeu contractar de manera addicional per a cobrir imprevistos.

• Llegiu molt bé el contracte i les condicions (fixant-vos que inclogui tot el que hagueu pactat expressament) abans de signar o d'acceptar res i conserveu justificants de tots els pagaments que feu.

• És recomanable contractar amb empreses adherides al sistema arbitral de consum perquè, en cas de conflicte, es pugui resoldre de manera ràpida, senzilla i gratuïta.

• Sempre que estigui informat en les condicions, l'empresa us pot demanar el pagament per avançat o una quantitat en concepte de dipòsit –que us hauran de restar del preu final–. Conserveu justificants de tots els abonaments que feu.

• Només poden variar-vos el preu en casos taxats (variació del cost dels transports, dels carburants, taxes o impostos, canvi de moneda) i sempre que estigui previst en el contracte. Us ho han de comunicar 20 dies abans de viatjar.

• Si l'empresari fa canvis essencials en el viatge, especialment en el preu, us ho ha de notificar amb antelació suficient i podeu rescindir el contracte. En aquest cas podeu triar entre la substitució per un viatge equivalent o el reemborsament de tot el que heu pagat. I si s'escau, tindreu dret a una indemnització, excepte que l'empresa anul·li el viatge per manca de participants (sempre que us n'hagi informat amb antelació) o per motius de força major.

• Si decidiu cancel·lar el viatge, haureu d'abonar les despeses de gestió, les d'anul·lació i una penalització que variarà en funció de l'antelació amb què ho comuniqueu a l'empresa.

• Si durant el viatge es produeixen problemes que fan que sigui impossible tirar-lo endavant, l'empresa ha de facilitar el retorn al punt d'origen, reemborsar-vos les quantitats pagades pels serveis no prestats i, quan sigui procedent, indemnitzar-vos.

• Els empresaris que organitzen o comercialitzen viatges combinats estan obligats a mantenir una garantia que, en cas d'insolvència, permeti executar correctament el viatge fins que finalitzi i reemborsar tots els pagaments que hagin fet els viatgers.

• En cas que sorgeixi alguna incidència relacionada amb el viatge, podeu adreçar-vos a l'organitzador o al minorista indistintament. Demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.).
- Si heu presentat la reclamació a l'organitzador (majorista), té 30 dies per respondre.
- Si heu presentat la reclamació al comercialitzador, l'ha de remetre al majorista i us haurà d'informar de l'evolució de la reclamació.

Si passat un mes no han respost o la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.

*Informació extreta de l'Agència Catalana de Consum

Publicació 09.07.2024
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
Pujar al principi de la pàgina