Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Pol de Mar

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
La Generalitat sotmet a informació pública la millora de la connectivitat de la C-32 entre Alella i Sant Pol de Mar

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha iniciat el procés d’exposició pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental per a la millora de la connectivitat de la C-32 entre Alella i Sant Pol de Mar, al Maresme. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya del 16 de gener publica l’anunci d’informació pública per tal que administracions, entitats i particulars puguin examinar els estudis i presentar les al·legacions que considerin adients fins al 27 de febrer vinent.

La inversió prevista en total per aquests enllaços és de prop de 120 milions d'euros.

Els quatre nous enllaços previstos són:

Teià: Es localitza al voltant de l’àrea de servei de la C-32, en l’encreuament amb el vial paral·lel a la riera de Teià que connecta amb l’N-II. La construcció d’aquest nou enllaç permet donar accessibilitat completa a la part central i est del nucli urbà de Teià a la C-32. L’enllaç s’estructura amb dues rotondes que mitjançant ramals de connexió amb la C-32 permeten tots els moviments possibles des de la via paral·lela a la riera de Teià. També es dona connexió a l’àrea de servei de la C-32 i al polígon industrial Buvisa pel seu costat oest.

Premià de Dalt – Premià de Mar: El nou enllaç es localitza en l’encreuament amb la BV-5024. Té com a objectiu complementar l’accessibilitat a l’autopista C-32 des de les zones a l’oest de Premià de Mar i les urbanitzacions de Premià de Dalt, que actualment han de creuar el nucli urbà d’aquests dos municipis per accedir-hi. Alhora, l’enllaç connecta amb un vial específic la zona est del polígon industrial Buvisa amb l’autopista.

Vilassar de Mar – Cabrils: El nou enllaç se situa a l’encreuament de l’autopista C-32 i la BV-5022. Actualment, Vilassar de Mar disposa d’una única connexió parcial pel costat est amb l’autopista C-32 mitjançant l’enllaç amb la B-5022, i l’accés de Cabrils a la C-32 es produeix al’actual enllaç de Premià, que comporta el pas per la vialitat urbana del municipi de Vilassar de Dalt. L’objectiu d’aquest nou enllaç és millorar l’accessibilitat a l’autopista d’aquests dos municipis d’una manera més directa.

Canet de Mar – Sant Cebrià de Vallalta – Sant Pol de Mar: Es preveu l’execució d’un enllaç format per dues rotondes a banda i banda de l’autopista que es connecten mitjançant un nou pas inferior al camí de Canet de Mar a Sant Cebrià de Vallalta. La rotonda costat sud connecta amb el nucli de Canet al carrer Ronda Doctor Manresa i la rotonda costat nord connecta amb la urbanització Bellavista i Bellaguarda.

D'altra banda, els dos accessos existents que es milloraran són:

Alella – El Masnou: L’objectiu és connectar l’enllaç actual amb la part nord del nucli urbà del Masnou i la part oest del nucli urbà de Teià. Així, s’actua en el costat nord de l’enllaç existent, tot modificant els ramals d’entrada i sortida de la C-32 i construint un vial paral·lel pel costat nord de l’autopista i tres noves rotondes que permeten tots els moviments. Es connecta d’aquesta manera amb la C-32 i també entre si els municipis d’Alella, El Masnou i Teià. La part sud de l’enllaç existent es manté.

Sant Andreu de Llavaneres: Es preveu transformar l’actual enllaç de, que disposa únicament dels ramals d’entrada i sortida de l’autopista pel costat Barcelona en un enllaç complet, que possibiliti també les connexions en ambdós sentits pel costat Tordera.

El Departament, en paral·lel, està treballant en els estudis de dos accessos més a la C-32, a l’Alt Maresme, que es preveu sotmetre a informació pública durant aquest any. Corresponen a un possible nou accés a Calella i a la compleció de l’enllaç Pineda de Mar, més complexos tècnicament, motiu pel qual s’han inclòs en un estudi separadament.

Transformació de la mobilitat al Maresme

En el context de la transformació de la mobilitat al Maresme, el Govern també està treballant en els projectes per a la pacificació de l’N-II, per a transformar-la en una via més cívica que es complementi amb l’entorn urbà i que incorpori una via per a vianants i ciclistes segregada que permetrà connectar per mobilitat activa els municipis veïns. Atès que es tracta d’intervencions estretament vinculades, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica analitzarà en cada cas com encaixar i optimitzar l’execució de les diverses obres previstes per a minimitzar l’impacte en la mobilitat de la comarca.

Publicació 17.01.2025
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
Pujar al principi de la pàgina