X
Pressupost Participatiu 2024
Notícies
Obrir/tancar menú lateral
Eleccions al Parlament de Catalunya | 12M 2024

Atesa la convocatòria d’eleccions al Parlament de Catalunya per al dia 12 de maig de 2024 s’ha establert un calendari electoral amb les dates més rellevants.

Consulta i modificacions del cens electoral

El termini per consultar i presentar reclamacions al cens electoral electoral (tancat a data 1 de gener de 2024) és del 25 de març a l’1 d’abril de 2024 (ambdós inclosos). Durant aquest termini qualsevol persona podrà formular reclamacions que s’hauran d’adreçar a la Delegació Provincial de l’Oficina del Cens Electoral.

Les reclamacions poden presentar-se directament a les Delegacions Provincials de l’Oficina del Cens Electoral corresponent, a l’Ajuntament o als Consolats.

El telèfon d’atenció al públic de l’Oficina del Cens Electoral durant el període electoral serà el 900 343 232 en horari de matins de 9 h a 14 h, de dilluns a divendres.

Podeu consultar el calendari electoral i tota la informació relativa a les eleccions al Parlament de Catalunya a la web de l’INE, a la web eleccions.gencat.cat i a la web del Ministeri.

Vot per correu per a les eleccions a Catalunya 2024: com demanar-lo i terminis a tenir en compte

Els requisits per votar per correu són els mateixos que per votar presencialment. Per tant, caldrà ser major d’edat el dia dels comicis i estar inscrit al cens electoral, tant si es viu a Catalunya com a l’estranger.

El termini per demanar el vot per correu s’obre el mateix dia de la publicació de la convocatòria d’eleccions al DOGC. Per tant, de cara als comicis del 12-M, podràs fer la petició des del 19 de març i fins a 10 dies abans del dia de la votació. Calendari en mà, això vol dir que el termini per demanar el vot per correu finalitzarà el 9 de maig.

Per poder votar per correu a les eleccions al Parlament de Catalunya, hauràs de fer la sol·licitud presencialment a qualsevol oficina de Correus. Caldrà que acreditis la teva identitat amb el DNI i que omplis un imprès. Un cop acceptada aquesta sol·licitud, ja no podràs votar presencialment al teu col·legi electoral. Si disposes de DNI electrònic també podràs fer aquest tràmit telemàticament a través del web de Correus.

En cas de malaltia o incapacitat, una altra persona podrà fer el tràmit per demanar el teu vot per correu, sempre que disposi d’una acta notarial i d’un certificat mèdic. Les persones residents a l’estranger hauran de fer aquest tràmit a les oficines consulars o de forma telemàtica.

Com rebré la documentació per votar per correu?
Catalunya és l’única comunitat autònoma que no disposa de llei electoral pròpia i, per tant, es regeix per la LOREG. Segons l’article 73 d’aquesta normativa, l’Oficina del Cens Electoral enviarà per correu certificat les paperetes de cada candidatura i un sobre per dipositar el vot a l’adreça postal indicada a la sol·licitud. Aquesta comunicació s’ha de rebre personalment. En el cas de no trobar-te al domicili, hauràs d’anar a recollir la documentació a l’oficina de correus corresponent.

El termini de Correus per enviar tota aquesta documentació s’obre el 22 d’abril i finalitza el 5 de maig.

Com funciona el vot per correu?
Un cop recollida tota la documentació i decidit el teu vot, l’hauràs d’introduir al sobre electoral i enviar-lo per correu certificat a la mesa electoral que et pertoqui. Aquest enviament no necessita segell i es pot fer entre el 22 d’abril i el 8 de maig, tot i que aquesta data pot variar.

El dia de les eleccions, abans que obrin els col·legis electorals, Correus portarà la teva butlleta, que es dipositarà a l’urna quan finalitzi l’horari de votació. Al llarg del 12-M, el personal de l’empresa postal portarà tots els sobres que arribin abans de les 20 h. Els que ho facin més tard seran destruïts.

Publicació 22.03.2024
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
Pujar al principi de la pàgina